Om te kunnen achterhalen waarom je geen alarm e-mails ontvangt, terwijl de e-mailtest wel succesvol was, bekijk onderstaande oplossingen.
Stap 1: Controleer of een alarm werd geactiveerd op je Foscam apparaat
- Meld je aan bij de camera via Foscam VMS
- Ga naar Instellingen / Status / Log en controleer of er onlangs een alarm werd geactiveerd
- Als er geen alarmbestanden op de gebeurtenissenpagina staan controleer de bewegingsdetectie- of geluidsdetectiepagina
- Controleer gevoeligheidsinstellingen evenals het detectiegebied (zie rode kader) en kijk of het schema goed is ingesteld en geconfigureerd
Stap 2: Als een alarmgebeurtenis is bevestigd, controleer dan de volgende instellingen
- Controleer of de optie 'Send email' bij bewegings- en geluidsdetectie is aangevinkt
- Controleer onder e-mailinstellingen of een e-mailadres is opgegeven voor de ontvanger van de e-mailmeldingen
Stap 3: Controleer of het spam-/ ongewenste e-mailfilter geen inkomende mails onderschept
Controleer bij de Internet Service Provider (ISP), mailserver of netwerkbeheerder of de uitgaande e-mails wel of niet worden geblokkeerd. Controleer de map met ongewenste e-mails nogmaals om te bepalen of het e-mailsysteem de binnenkomende waarschuwingsberichten als spam heeft geïdentificeerd en pas de accountinstellingen indien nodig aan.