Waarom ontvang ik geen alarm e-mail, maar is de e-mailtest wel succesvol?

33 views  January 21, 2025

Om te kunnen achterhalen waarom je geen alarm e-mails ontvangt, terwijl de e-mailtest wel succesvol was, bekijk onderstaande oplossingen.

Stap 1: Controleer of een alarm werd geactiveerd op je Foscam apparaat

  1. Meld je aan bij de camera via Foscam VMS
  2. Ga naar Instellingen / Status / Log en controleer of er onlangs een alarm werd geactiveerd
  3. Als er geen alarmbestanden op de gebeurtenissenpagina staan controleer de bewegingsdetectie- of geluidsdetectiepagina
  4. Controleer gevoeligheidsinstellingen evenals het detectiegebied (zie rode kader) en kijk of het schema goed is ingesteld en geconfigureerd


Stap 2: Als een alarmgebeurtenis is bevestigd, controleer dan de volgende instellingen

  1. Controleer of de optie 'Send email' bij bewegings- en geluidsdetectie is aangevinkt
  2. Controleer onder e-mailinstellingen of een e-mailadres is opgegeven voor de ontvanger van de e-mailmeldingen

Stap 3: Controleer of het spam-/ ongewenste e-mailfilter geen inkomende mails onderschept

Controleer bij de Internet Service Provider (ISP), mailserver of netwerkbeheerder of de uitgaande e-mails wel of niet worden geblokkeerd. Controleer de map met ongewenste e-mails nogmaals om te bepalen of het e-mailsysteem de binnenkomende waarschuwingsberichten als spam heeft geïdentificeerd en pas de accountinstellingen indien nodig aan.