- Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen
- Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere webservers op uw netwerk
- De standaard routering kan een probleem zijn. Controleer uw routerinstellingen, sta toe dat uw camera van buiten (WAN) benaderd wordt
- Om een camera vanaf het internet te benaderen dient u port-forwarding in uw router te configureren of UPnP op zowel camera als router te activeren. Port forwarding geldt alleen voor oude camera's of op eigen risico. UPnP ook op eigen risico, maar wordt niet aangeraden
- Vanaf het internet kunt u niet het normale IP-adres van de camera gebruiken (vaak beginnend met 192.168.xxx.xxx) maar moet u het publieke IP-adres van uw netwerk op het internet gebruiken. Deze is eenvoudig te vinden via www.watismijnip.nl
Veel gestelde vragen en antwoorden
Zoek of browse door onze veelgestelde vragen en antwoorden. Staat je vraag er niet tussen, kijk dan ook eens op www.foscam.com (zie Support/FAQs). Op Foscam.com worden de vragen en antwoorden in het Engels weergegeven. Kom je er niet uit? Stuur dan je vraag in via ons contactformulier.Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?
13139 views
 March 9, 2020